Overstapservice.
AANGEMELD
Nadat je via Power Buddies een contract met een nieuwe energieleverancier hebt afgesloten, kun je rustig achterover gaan zitten: alles wordt van A tot Z voor je geregeld. Het opzeggen van je huidige (oude) leverancier wordt door de nieuwe leverancier gedaan. Zij zorgen ook dat je geen dubbele rekeningen krijgt en dat je niet zonder stroom en gas komt te zitten. Het enige dat je er dus van merkt is dat er een ander logo op je rekening komt te staan.
Omdat we ons kunnen voorstellen dat er toch nog vragen zijn, vind je hieronder in het kort wat er gaat gebeuren.
01 Aangemeld
De overeenkomst is ondertekend
02 Opzeggen
Na twee weken gaat de nieuwe leverancier het contract met de oude leverancier stop zetten. Dit wordt dus voor jou geregeld
De nieuwe leverancier start gemiddeld ca. 6 weken na ondertekening. Loopt jouw huidige overeenkomst binnenkort af; dan wacht de leverancier tot dit is afgelopen en zal pas daarna starten
03 Meterstanden
Voor je start, heeft de nieuwe leverancier jouw actuele meterstanden nodig. Deze kun je telefonisch of digitaal doorgeven aan de nieuwe leverancier. Heb je al een slimme meter? Dan is dit niet nodig, de leverancier kan ze dan zelf uitlezen. De nieuwe leverancier geeft de meterstanden door aan de oude leverancier, zodat deze de eindafrekening kan opmaken
04 Start
Je krijgt nu energie van jouw nieuwe energieleverancier. Aan deze leverancier betaal je maandelijks jouw termijnbedrag en eens per jaar ontvang je de jaarnota
DECLARATIE VAN DE BOETE/OPZEGVERGOEDING
Liep jouw huidige contract nog en ontvang je van je oude energieleverancier een boete (opzegvergoeding) voor het vroegtijdig beëindigen van het contract? Geen probleem, deze vraag je eenvoudig terug bij jouw nieuwe leverancier. Hieronder vind je alvast de link om de boete te declareren.
Essent
In jouw persoonlijke account (Mijn Essent) kun je eenvoudig je boete declareren
Energiedirect
In jouw persoonlijke account (Mijn Energiedirect) kun je eenvoudig je boete declareren
Eneco
Via het formulier op de website van Eneco declareer je eenvoudig jouw boete
Greenchoice
Greenchoice vergoedt slechts onder bepaalde omstandigheden een boete. Check in de voorwaarden van je overeenkomst of dit het geval is
Engie
In jouw persoonlijke account (Mijn Engie) kun je eenvoudig je boete declareren
Innova
Bel 070 301 66 10
Innova heeft de procedure om de boete terug te vragen, niet op de website staan. De aanbiedingen die via Power Buddies kunnen worden afgesloten, vergoeden echter wel een boete. Bel dus even met de klantenservice zodat ze de juiste procedure aan je kunnen uitleggen
Huismerk Energie
In jouw persoonlijke account (Mijn Huismerk Energie) kun je eenvoudig je boete declareren
Budget Energie
https://mijn.budgetthuis.nl/energie/inloggen
In jouw persoonlijke account (Mijn Budget Energie) kun je eenvoudig je boete declareren.
Ook kun je een mail sturen naar klanten@budgetenergie.nl met daarin een kopie van je eindnota van de vorige leverancier
Bij Power Buddies streven we ernaar om onze klanten van een zo goed mogelijk advies te voorzien. Mocht je desondanks toch niet tevreden zijn over de werkwijze, dan horen we dit uiteraard graag zodat we hiermee aan de slag kunnen. Op- en aanmerkingen kun je sturen naar klachten@powerbuddies.nl. Wij dragen er zorg voor dat de klacht wordt opgepakt en voorzien je zo spoedig mogelijk van een reactie.